Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití pohybových her v tréninku házené u dětí.
Plucarová, Kristýna ; Petružela, Jan (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Využití pohybových her v tréninku házené u dětí Cíle: Cílem práce je zjistit, jak jsou u nás v tréninku dětí využívány pohybové hry - s jakým cílem a za jakým účelem je trenéři vybírají. Upřesnit principy a kritéria jejich využívání v tréninku házené. Zjistit stav v oblasti pohybových her v Českém svazu házené. Metody: Ke zpracování bakalářské práce byla vytvořena anonymní anketa pro trenéry házené v kategorii přípravky, minižactva a mladšího žactva. Anketa byla rozšířena pomocí krajských trenérů a manažerů Českého svazu házené do jednotlivých družstev. Výsledky: Využití pohybových her je v tréninku mladšího žactva dle Obecného konceptu metodiky dostatečné. V kategoriích přípravky a minižactva využití pohybových her dostatečné není. Z výsledku lze usoudit, že chybí teoretické znalosti u trenérů těchto kategorií. Klíčová slova: házená, miniházená, pohybové hry, metodika, dlouhodobý rozvoj sportovce
Výuky sportovních a pohybových her na 1. stupni základní školy
Lienertová, Jitka ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Využití pohybových a sportovních her v rámci výuky tělesné výchovy na 1. stupni základních škol jako prostředku výchovy dětí z pohledu obecné teorie a praxe vzorku učitelů. Historie pohybových a sportovních her. Zařazení pohybových a sportovních her do rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy. Charakteristika mladšího školního věku a rozhodující faktory pro správný psychický, tělesný, pohybový a sociální vývoj žáků. Pohybové hry a jejich charakteristika. Vliv a význam pohybových her. Dělení pohybových her. Správný výběr pohybové hry z pohledu individuálních a fyzických předpokladů žáků mladšího školního věku. Uplatnění pohybových her v rámci hodin tělesné výchovy. Sportovní hry a jejich charakteristika. Vliv, význam a historie sportovních her. Dělení sportovních her. Správný výběr sportovní hry z pohledu individuálních a fyzických předpokladů žáků mladšího školního věku. Uplatnění sportovních her v rámci hodin tělesné výchovy. Výuka pohybových a sportovních her. Didaktické zásady, metody a styly při výuce pohybových a sportovních her. Správné vedení her. Rozdělení žáků do družstev. Hodnocení hry. Bezpečnost při výuce a realizaci pohybových a sportovních her. Výzkum pomocí elektronického dotazníku. Zkušenosti a poznatky ostatních pedagogů tělesné...
Využití pohybových her v tréninku dětí v atletických přípravkách
Klapetková, Kristýna ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Využití pohybových her v tréninku dětí v atletických přípravkách Cíl: í t t dip v prác y vytv ř í i v tář p hy v ch h r pr tr i k dětí v at tick ch přípravkách a a ák adě d ta ík v h tř í pak i tit í t a t pravid a ž ti ařa í jednotlivých her do tréninku. Metody: Na ák adě literární r r a stanovených kritérií bylo vybráno 15 pohybových her, které byly ěh tř í ařa vá y do tréninku dětí v atletické přípravce vybraného atletického oddílu v Praze. Výzkumný soubor tv ři celkem 20 dětí ve věku 6-8 let,ve kterém bylo 11 dívek a 9 ch apců. S učá tí výzkumného souboru byli také 2 tr ři. Oblíbenost a jasnost pravidel byla u dětí i ť vá a formou dotazníkového tř í pr tř d ě po d k č í dané hry. Výsledky byly př v d y do tabulek, a poté d k jejich porovnání. Na ák adě dotazníkového tř í tr rů byly vybrané hry d p ě y o určitá pravidla, modifikace a postupy realizace. Výsledky: V této práci byl na ák adě studia literatury a expertního d p ruč í dvou trenéru vytv ř i v tář 15 pohybových her, které jsou d p ě y o k tář či modifikace a je ž je využít v tréninku dětí v atletických přípravkách. Pohybové hry byly r č ě y do 3 kategorií podle vybraných pohybových dovedností ( ěh skok, hod), ž byly při hraní daných pohybových her osvojovány. Výsledky ukázaly, ž pohybové hry jsou v tréninku dět i velmi oblíbené a...
Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pospíšilová, Eliška ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR Eliška Pospíšilová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Ivan Přibyl ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá využitím netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ, a to z pohledu učitelů tělesné výchovy i žáků 1. stupně ZŠ. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů k dané problematice, na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a na pohybové hry s využitím netradičních pomůcek. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření s učiteli tělesné výchovy a na rozhovorech s žáky. Úkolem výzkumu je zjistit, zda učitelé tělesné výchovy na 1. stupni základních škol v Praze 4 využívají ve svých hodinách netradiční pomůcky a pokud ne, jaké důvody je k tomu vedou. Cílem diplomové práce je vyhodnotit výsledky výzkumu a shrnout přínos i negativa využívání netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy pro žáky. Součástí diplomové práce je "Zásobník her s využitím netradičních pomůcek", které jsou ověřeny v praxi a doplněny závěrečnou reflexí. KLÍČOVÁ SLOVA Netradiční pomůcky, tradiční pomůcky, hodina tělesné výchovy, druhy her, pohybové hry, motivace.
Význam pohybových her pro romské děti mladšího školního věku
Bukáček, Pavel ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Tato práce je zaměřena na význam pohybových her pro romské děti mladšího školního věku. Cílem práce je ověřit, jak a zda vůbec jsou pohybové hry pro tyto děti důležité, jakým způsobem tráví svůj volný čas a jak se jejich rodinná situace odráží na trávení volného času. Výzkum proběhl formou krátkých rozhovorů s dětmi.
Podpora výchovy ke zdraví formou intervenčního pohybového programu pro děti předškolního věku.
SEBEROVÁ, Eva
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření intervenčního pohybového programu podporující výchovu ke zdraví pro děti předškolního věku. Jako dílčí cíl jsem si stanovila ověření realizovatelnosti tohoto programu v praxi. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o významu pohybu v životě člověka, o psychomotorice a jejím vlivu na zdraví. V praktické části je rozpracován vytvořený pohybový program, který je postaven na bázi psychomotorických her a přizpůsoben věku dětí. Před i po jeho aplikaci byly další údaje získány metodou pozorování a metodou řízeného rozhovoru. Veškerá sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Výsledky potvrzují, že vytvořený pohybový program pozitivně přispívá k tvorbě podmínek pro tělesnou, duševní a společenskou pohodu dítěte a je v praxi realizovatelný.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.